Δευτέρα, 16 Απριλίου 2012

Ο θανατος του εμπορακου η αλλιως τα CDS της μη αναπτυξης


Κάποιος ξένος πολιτικός που ήλθε στην Ελλάδα και τον φιλοξένησα για ένα διάστημα, μου έλεγε -θυμάμαι- πως αυτό το φαινόμενο του καταμερισμού του εμπορίου σε μικρές οικογενειακές μονάδες (τα μικρά δηλαδή μαγαζιά της συνοικίας που τώρα τείνουν να εξαφανιστούν) είναι ο πλούτος της Ελλάδας και οτι απασχολούσαν ένα μεγάλο εργατικό δυναμικό το οποίο ίσως να μην είχε δυνατότητα απασχόλησης αν δεν υπήρχαν . Μου τόνισε επίσης πως με την λειτουργία τους διατηρούνταν οι ανθρώπινες σχέσεις μεταξύ εμπόρου και καταναλωτή με αμοιβαίο σεβασμό και εκτίμηση . Τα θεώρησα τότε υπερβολικά πιστεύοντας πως οι μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις θα δημιουργούσαν την πολυπόθητη ανάπτυξη και την αύξηση των θέσεως εργασίας που όμως δεν συνέβη . Αντίθετα καταργήθηκαν τα μικρομάγαζα , αγοράζουμε τώρα συσκευασμένο αέρα από τα σούπερ μάρκετ , δαπανούμε περισσότερα χρήματα και οι εργαζομενοι εκεί περιορίστηκαν στο ελάχιστο . Η ανάπτυξη συνεπώς δεν είναι έννοια αυτοτελής αλλά συνδέεται με πολλά άλλα κοινωνικά δεδομένα και μ΄αυτό τον τρόπο πρέπει να αντιμετωπίζεται . Ας δούμε και μ΄αυτή την οπτική το μεγάλο αυτό θέμα μήπως και ο ξένος φίλος μου είχε δίκιο ...
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: