Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Η αλήθεια για το ΤΕΒΕ - ΤΑΕ (ΟΑΕΕ) ( επειδη μας το ζητησατε ξανα )



Είμαι εργαζόμενος σ’ αυτόν τον Οργανισμό και έχω διαβάσει ξανά αυτό τα post του φίλου ασφαλισμένου.
Θα συμφωνήσω σε γενικές γραμμές μαζί του αλλά με κάποιες μικρές διαφορές σε κάθε παράγραφο και μια μεγάλη διαφορά στο σύνολο!
Η μεγάλη διαφορά είναι πως οι απόψεις αυτές εκφράζονται μεμονωμένα και αποσπασματικά και κατά κύριο λόγο στον υπάλληλο που έχει απέναντί του κάθε φορά και όχι στην διοίκηση μέσο των συλλόγων των ελεύθερων επαγγελματιών ή ακόμα και των Επιμελητηρίων που αναφέρει πολύ σωστά στην 11η παράγραφο του.
Εγώ ως υπάλληλος το μόνο που μπορώ να κάνω στην θέση που είμαι είναι να εφαρμόσω τις αποφάσεις που μου κοινοποιούνται από την εξουσία και τίποτε παραπάνω. Αν είχα την δύναμη να κάνω κάτι παραπάνω θα άλλαζα και τις δικές μου εργασιακές συνθήκες του νεοσύστατου ΟΑΕΕ ώστε να νιώθει και ο ασφαλισμένος ότι το Ταμείο αυτό δημιουργήθηκε για να τον εξυπηρετεί και να του εξασφαλίσει κάποια σύνταξη όταν πλέον ολοκληρώσει τον εργασιακό του βίο και όχι για να τον ταλαιπωρεί ακόμα και στον συντάξιμο χρόνο του. Αλλά έχω αμφιβολία για το αν αυτός είναι ο σκοπός των Ταμείων τελικά!!! (μην ξεχνάμε και εμείς ασφαλισμένοι είμαστε, σε άλλο Ταμείο αλλά ασφαλισμένοι –ΙΚΑ εγώ προσωπικά-).
Και επειδή πολλοί θα βγουν να πουν τα γνωστά «εγώ σε πληρώνω», «βρέξει χιονίσει το μισθό θα τον πάρεις», «η θέση σου δεν κινδυνεύει» κλπ … θα πιαστώ από την 2η παράγραφο του φίλου ασφαλισμένου «2. Τα ασφάλιστρα είναι υπερβολικά υψηλά και ανεβαίνουν ανεξέλεγκτα. Αυξήθηκαν και οι κατηγορίες, για να στα παίρνουν ακόμα περισσότερα. Εχεις-δεν έχεις έσοδα. Τους ειναι αδιάφορο, να τα παιρνουν μόνο τους ενδιαφέρει»
Όντως τα ασφάλιστρα είναι πολλά και οι κατηγορίες μετά από 3 χρόνια λειτουργίας του ΟΑΕΕ αυξήθηκαν σε όσους ήταν ασφαλισμένοι αυτά τα 3 χρόνια, αλλά οι δικές μου αποδοχές παρά το ότι «αυτοί με πληρώνουν!!!» τα τελευταία 3 χρόνια μειώθηκαν κατά 28,7 % … τυχαίο? Δεν νομίζω!
Ν’ αποσυνδέσουμε λοιπόν τις καταβολές ασφαλίστρων από τις εισφορές των ασφαλισμένων ώστε και ο ασφαλισμένος να μην με θεωρεί υπάλληλό του ή αντίπαλό του. Στο ίδιο καζάνι βράζουμε γιατί και οι δικές μου εισφορές προς το ΙΚΑ αυξήθηκαν, αλλά δεν με φταίνε οι εργαζόμενοι του ΙΚΑ γι’ αυτό!
Στην 1η παράγραφο «1. Είναι υποχρεωτική η ασφάλιση. Αν και είσαι "ελεύθερος" (υποτίθεται) επαγγελματίας και δεν επιβαρύνεις ΚΑΝΕΝΑΝ έχοντας αναλάβει 1000 ρίσκα, δεν έχεις το δικαίωμα να ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ αν και που θα ασφαλιστείς.» θα συμφωνήσω απόλυτα αλλά έλα που βάσει του Ιστορικού που μας παρέθεσε στο τέλος το έχουν περάσει ως νόμο η ασφάλιση να είναι υποχρεωτική !!! Σε άλλα κράτη της Ευρώπης ισχύει η προαιρετική ένταξη στο Ταμείο των Ελεύθερων-Ελευθέριων επαγγελμάτων και εξαρτάται μόνο από την βούληση του ίδιου. Καμία διαφωνία σ’ αυτό και από αυτό ξεκινάνε και όλα!
Στις παραγράφους 3 ως 7 που αναφέρεται στις παροχές του Κλάδου Υγείας του ΟΑΕΕ σε μεγάλο βαθμό έχει απόλυτο δίκιο, αλλά έτσι είναι η λειτουργία του Οργανισμού ως προς τον Κλάδο Υγείας. Αντίστοιχα στο ΙΚΑ που εγώ υποχρεούμαι ν’ ασφαλίζομαι υπάρχουν άλλοι περιοριστικοί κανόνες λειτουργίας με αποτέλεσμα και εγώ σε ελάχιστες περιπτώσεις ν’ απευθύνομαι στο Ταμείο μου για τις παροχές, τις περισσότερες τις πληρώνω από την τσέπη μου και έχω το κεφάλι μου ήσυχο και δεν μπλέκομαι στις διαδικασίες του Ταμείου.
Δεν το αναλύω πολύ αυτό για τον απλό λόγο πως αφού υποχρεωτικά με εντάσσουν σε ένα Ταμείο, αναγκαστικά θ’ ακολουθήσω τις διαδικασίες του ή απλά θα βάλω το χέρι στην τσέπη και θα «ξεμπελιάσω» από αυτές. Το ότι οι διαδικασίες αυτές θέλουν αλλαγή ώστε να εξυπηρετούν και να διευκολύνουν τους ασφαλισμένους είτε στον ΟΑΕΕ είτε στο ΙΚΑ που είμαι εγώ, δεν το συζητάω ότι με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.
Παράγραφος 8 «Αν δεν είσαι ενήμερος φορολογικά, ΔΕΝ ΣΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ και ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ στις εφορίες. Παρανόμως βέβαια (με νόμο του 90 του Μητσοτάκη). Παρανόμως γιατι έτσι σε ΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ να δουλεύεις μαύρα. Σε ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ να κόψεις αποδείξεις που σημαίνει απόδοση ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος. Αυτό κατά την γνώμη μου είναι παράνομο και εναντίον στα δημόσια συμφέροντα. Ασε που δεν ισχύει ΠΟΥΘΕΝΑ στην Ευρώπη.»
Αυτό δεν θέλει μεγάλη φιλοσοφία για να καταλάβεις τι κάνουν. Σ’ εμένα το ΙΚΑ θα πάρει τις εισφορές πριν εγώ πληρωθώ, πριν τα βάλω στην τσέπη, ακόμα και αν αυτά που περισσεύουν για μισθό δεν με φτάνουν το ΙΚΑ θα είναι πληρωμένο.
Στην δικιά σου περίπτωση δεν έχουν τρόπο να σου πάρουν τις εισφορές και καταφεύγουν σε έμμεσους τρόπους όπως αυτός που αναφέρεις. Να σε πιέσουν δηλαδή να πληρώσεις ώστε να μπορέσεις να συνεχίσεις να δουλεύεις. Είναι ξεκάθαρο πως δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός και γι’ αυτό καταφεύγουν σε πατέντες τέτοιου τύπου. Ακόμα και αν ξεφύγεις από αυτό, και λειτουργήσεις «παρανόμος», όπως γράφεις στην 9η παράγραφο η επόμενη πατέντα είσπραξης μη υπάρχοντος ελεγκτικού μηχανισμού, είναι να καταφεύγουν στα δικαστήρια. Όλα γίνονται γιατί δεν έχουν τρόπο να εξασφαλίσουν από τον ελεύθερο επαγγελματία τις «υποχρεωτικές» ασφαλιστικές εισφορές. Ακόμα και οι προσαυξήσεις-Τόκοι που αναφέρεις και που σίγουρα είναι ΠΟΛΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ των τραπεζών, σ’ αυτό αποσκοπούν, να σε «φοβίσουν» οικονομικά ώστε να είσαι συνεπείς στις εισφορές σου και να εισπράττουν τ’ αναμενόμενα.
Ως αναφορά τις ρυθμίσεις οφειλών που αναφέρεις στις παραγράφους 12 και 13, κατ’ αρχήν να ξεχάσουμε τον όρο «ευνοϊκή» για τα σημερινά δεδομένα. Το σκεπτικό της ρύθμισης είναι να εξοφλείς σιγά σιγά τα παλιά χρωστούμενα και ταυτόχρονα να μην δημιουργείς καινούρια (εδώ πάει το ότι πρέπει να πληρώνονται τα τρέχοντα). Από την στιγμή που τα τρέχοντα συμφωνήσαμε πως για την εποχή είναι πολύ υψηλά και οι maximum δόσεις που έχουν δοθεί στην φετινή ρύθμιση είναι τόσο λίγες, εκ των πραγμάτων δεν μπορεί ο επαγγελματίας που οφείλει ν’ ανταπεξέλθει στους ορους αυτής της ρύθμισης. Εδώ δυσκολεύεσαι να πληρώσεις τις σημερινές εισφορές, θα μπορέσεις να καλύψεις ταυτόχρονα και τις σημερινές … δεν νομίζω! Αλλά, πάει πάλι το θέμα στους εισπρακτικούς μηχανισμούς. Τα χρωστούμενα δεν έχω τρόπο να στα πάρω και σκαρφίζομαι πατέντες να εισπράξω ότι μπορώ. Δεν έχει να κάνει με την διευκόλυνσή σου αλλά με το πώς μπορώ να συγκεντρώσω κεφάλαια που μου οφείλουν και πιθανόν τα έχω ξεγράψει. Άρα μην παραμυθιάζεσαι φίλε μου ελεύθερε επαγγελματία πως οι ρυθμίσεις γίνονται για να εξυπηρετήσουν εσένα, αλλά τον εισπρακτικό μηχανισμό.
Τώρα ως αναφορά το παράβολο που καθιέρωσαν στην φετινή ρύθμιση, έχει 2 σκεπτικά. Πρώτον εισπράττεται ένα ποσό που δεν το είχαν στα χρωστούμενα !!! τα παράβολα που εισπράχθηκαν με αυτές τις ρυθμίσεις είναι ποσά που πληρώνεις και δεν αντιστοιχεί στις εισφορές σου αλλά κεφάλαιο προς το Ταμείο που δεν αποδίδεται ποτέ πίσω σε σένα!!! Δεύτερον, και επειδή σε κάθε κλάδο της κοινωνίας μας υπάρχουν και οι «έξυπνοι», που βρίσκουν ευκαιρία με κάθε ρύθμιση που ψηφίζεται να έρθουν να πάρουν ότι τέλος πάντων δικαιούνται μέσο αυτής της ρύθμισης (βεβαιώσ! εις, παροχές κλπ), να τιμωρήσει τους «έξυπνους», αυτούς δηλαδή που πληρώνουν μόνο τα ελάχιστα μέσο των ρυθμίσεων. Και πίστεψέ με επειδή ασχολούμαι με αυτές, πάρα πολύ είναι εκείνοι που μπορούν να είναι συνεπείς αλλά μέσο των ρυθμίσεων το αποφεύγουν – το αναβάλλουν, χωρίς πάλι να τους κατηγορώ αφού τους δίνεται η δυνατότητα, και πάλι ελλείψει εισπρακτικού μηχανισμού.
Στην παράγραφο 14 «Οταν δεν πληρώσεις 2μηνιαία ασφάλιστρα δεν έχεις ιατρική και φαρμακευτική ασφάλεια. Παρόλα αυτά τα χρήματα τα χρωστάς. Και ούτε σου πληρώνουν τα έξοδα σε γιατρους και φάρμακα που έκανες το διάστημα που δεν σε κάλυπταν. Που αλλού ισχύει κατι τέτοιο ; Αν δεν πληρώνεις, να σε διαγράφουν ΠΛΗΡΩΣ. Η είσαι ασφαλισμένος ή όχι. Εδώ και εισαι στα χαρτιά (σε χρεώνουν και με τοκους) αλλά ασφάλεια δεν εχεις. Τι ακριβώς πληρώνεις να μας εξηγήσει καποιος. Περιμένω απάντηση αλλά μάταια νομίζω.»
Πιθανολογώ μιλάς για 2 διμηνιαίες δόσεις από παλιότερες ευνοϊκές ρυθμίσεις (δεν βάζω εισαγωγικά στο ευνοϊκές γιατί υπήρχαν και τέτοιες μέχρι και το 2007), γιατί αλλιώς παροχές έχεις για τον επόμενο χρόνο, εφόσον είσαι τακτοποιημένος οικονομικά μέχρι και το 4ο δίμηνο κάθε χρονιάς.
Αν όντως μιλάς για τέτοια δίμηνα ναι έτσι είναι, αλλά έτσι είναι βάσει του νόμου των συγκεκριμένων ρυθμίσεων.
Τώρα στο να σε διαγράφουν αφού δεν πληρώνεις, αν το συνδυάσεις με την πρώτη σου παράγραφο, είναι οξύμωρο αφού είσαι υποχρεωμένος να είσαι ασφαλισμένος και να πληρώνεις, αυτό δηλαδή που είπα, πως όλα ξεκινάνε με την 1η σου παράγραφο!
Τέλος στην παράγραφο 15. «Στους αναγνώστες που λένε ότι οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ που δεν (έχουν να) πληρώνουν, είναι κλέφτες και απατεώνες, να τους πω ότι δεν μιλάμε ούτε για ΦΠΑ, ούτε για φορολογητέο εισόδημα. Τα έχουν μπερδέψει, ή επίτηδες τους τα έχουν μπερδέψει. Μιλάμε για ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ εισφορές για την πάρτη μας. Που αν δεν πληρώσεις, δεν έχεις ούτε ασφάλεια, ούτε σύνταξη. Αρα ούτε επιβαρυνση του κράτους. Αρα τι ζόρι τραβάνε, μπορούν να μας εξηγήσουν ; Προφανώς είναι βαλτοί.»
Από την στιγμή που είναι όπως γράφεις παρακάτω είναι αναδιανεμητικό το σύστημα, δεν αφορά μόνο προσωπικές σου εισφορές αλλά την συνολική λειτουργία του Ταμείου. Το αν είναι σωστό το σύστημα το κρίνεις εσύ και εγώ από προσωπική γωνία, αλλά έτσι είναι και το θέμα είναι αν μπορούμε να το αλλάξουμε προς το καλύτερο ή έστω να το βελτιώσουμε.
Και μπήκα στην διαδικασία ν’ απαντήσω όχι γιατί είμαι διοικητής, ούτε γιατί είμαι αρμόδιος όπως ζητάς στο τέλος του γραπτού σου, αλλά για να δείξω πως αν και «δημόσιος υπάλληλος» (και όχι δημοσίας! γιατί έτσι νιώθω τελευταία με όλη αυτή την επίθεση προς τους δημοσίους υπαλλήλους), δεν είμαι αντίπαλός σου κάθε πρωί που έρχεσαι στο Ταμείο σου να εξυπηρετηθείς απλά επειδή κάθομαι από την άλλη πλευρά του γραφείου, αλλά ξέρω τι περνάς, ξέρω τι περνάμε όλοι μας!
Μέλος της κοινωνίας αυτής είμαι και εγώ, δεν με φέρανε από τις Βρυξέλες να «στα πάρω», αλλά είμαι εκεί κάθε μέρα να τ’ ακούω, και να κάνω το «ανάχωμα» (έτσι με χαρακτήρισε κάποτε ένας Γενικός Διευθυντής, όταν του είπα πως μας βάζετε να τσακωνόμαστε κάθε μέρα με τον κόσμο με τις αποφάσεις σας). Στο ίδιο καζάνι είμαστε και βράζουμε στο ζουμί μας απλά γιατί μένουμε στο καζάνι και δεν ξεχυνόμαστε να το αναποδογυρίσουμε και να ξεχυθούμε πάνω τους!
Ένας δημόσιος υπάλληλος με καθαρές αποδοχές 1.048 € μετά από 15 χρόνια δουλειάς (για να μην έχετε και τις αυταπάτες ότι είμαστε όλοι στα 4 χιλιάρικα που εμφανίζονται καθημερινά στα ΜΜΕ)

ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Ε. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΣΥΝΤΑΧΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ ΣΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ?
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ - ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ  ........Σ Ε     Ο Λ Ο     Τ Ο Ν     Κ Ο Σ Μ Ο .

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΧΡΕΗ .

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ .

ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ  ΠΑΕΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ..........ΒΑΖΟΥΝΕ ΥΠΟΘΗΚΗ ΣΤΑ ΛΗΣΤΡΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ  .

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΙΤΕ  ΣΕ ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Ε






Δεν υπάρχουν σχόλια: